054-6268101

להחלים מבגידה : המדריך המלא להחלמה

6 דרכים עוצמתיות להפסיק את הכאב, לשמור על כבודך ולהשיב את התקווה.

כשאת מגלה על בגידה של בן זוגך, תחושות נוראיות שוטפות את גופך ומיד אחר כך מגיעה ההכחשה. “זה לא יכול להיות!” , “בחיים לא חשבתי שזה יקרה לי”.

מה את אמורה לחשוב אם את מגלה שהאהבה והאמון שחשבת שיש בינכם מתגלים כרמאות. האם בכלל קיימת התקווה שיום אחד תפסיקי להרגיש טיפשה גמורה ותחזרי להיות נחשקת ואהובה שוב?

ברור שיש ! ראיתי את זה קורה כ”כ הרבה פעמים. אבל אני גם מבינה שזה לא מרגיש ככה עכשיו. עם כל הקושי בדבר, יש הרבה שאת יכולה לעשות על מנת לזרז את תהליך ההחלמה ולצאת עם זוגיות חזקה יותר מאי פעם. באמת!

6 הדרכים הבאות יעזרו לך לגבור על המכשול הזה תוך כדי שמירה על כבודך וחיזוק הזוגיות שלך.

1. איך להקל על הכאב של הבגידה תוך כדי שמירה על כבודך?

בגלל שאת אנושית, את בטח רוצה שיכאב לו בחזרה. וזה לגמרי מובן!

תתחילי מלתת לעצמך להיות עצובה, תתאבלי, תבכי כל היום אם צריך. אחר כך, תני לכעס לבוא. תזרקי דברים ותצרחי… אבל לא עליו.

אני לא אומרת שלא מגיע לו. זה על הכבוד העצמי שלך שאני רוצה להגן.

כשכעס מעורבב עם כאב ופחד לוקחים את הפיקוד על המצב – את כנראה תגיעי למקומות שאת לא רוצה להיות בהם.

את זקוקה להקלה ואת חושבת שאת יכולה לקבל אותה משיחה (מסוכנת) איתו. ברור שמגיע לך שישמעו אותך ויראו את הצד שלך! זה מאוד חשוב.

ואת יכולה להשיג את זה במקומות אחרים!!! לא משיחה איתו. ממש לא!

את יכולה לדבר עם אמא שלך או עם אחותך, עם חברה, עם הרב שלך או עם המאמנת הזוגית שלך. כי יש הבדל בין לטפל בצרכים הרגשיים שלך לבין להעניש אותו במילים קשות.

זו מיומנות שלקח לי שנים לרכוש, אבל היום אני יכולה לראות איך המילים הרעילות שלי חוזרות אלי כמו בומרנג של כאב שהורס לגמרי את “הסיפוק” שחשבתי שהשגתי מ”להראות לו מזה”.

מה שבאמת מספק זה לקבל מה שאני באמת צריכה – מישהו שיקשיב ויראה את הכאב, הכעס והפחד שלי. היום אני מעדיפה לטפל בעצמי ובמצב הרגשי שלי עם מישהו נטרלי במקום לתת לרצון (האנושי אך מסוכן) שלי לנקמה להוביל אותי.

(למעט הערת אזהרה חשובה שאסביר בהמשך).

2. איך לזרז את ההחלמה מבגידה?

גם אם רק חצי מכן בכלל חושבות על להציל את הזוגיות במקום להיפרד, מגיע לכן מדליה ! זה דורש כ”כ הרבה אומץ לעשות את זה. ויכול להיות שאת גם מתלבטת –

מצד אחד את מפנטזת על הרגע שהוא יזחל אלייך בחזרה ויתחנן לסליחה ויגיד שהוא נשבע שאת האחת בשבילו והוא לעולם לא יעז לעשות את זה שוב. ותוכלו לחזור להיות יחד לנצח.

ומצד שני את חושבת על איך בא לך לארוז את הדברים שלך ולהגיד לו שהוא עשה את טעות חייו, לטרוק את הדלת ולא לחזור לעולם.

אולי זה מרגיש לך בטוח יותר – לא להחליט עדיין מה את רוצה לעשות. אבל תאמיני לי שחוסר ההחלטה רק תאריך את הסבל והכאב. הבלבול רק ישאיר אותך אומללה.

זה לא אומר שאסור לך לשנות את דעתך בעתיד. אבל לפחות שתהיה לך החלטה ברורה לבנתיים. למה ? כי ברגע שאת מחליטה – את מפסיקה להיות קורבן.

אולי את במצב שבו את מרגישה שזאת לא ההחלטה שלך כי הוא כבר אמר לך שהוא רוצה להתגרש או שהוא בכלל לא מתכוון לסיים את הרומן שלו. אבל זה הצד שלו.

ומה הצד שלך? איך את תשתמשי בהשפעה האדירה שיש לך?

רק את יכולה לדעת מה ההחלטה שלך. וברגע שיש לך אותה, את הופכת להיות הרבה יותר עוצמתית.

3. איך להפטר מהאישה האחרת?

עוד דבר שאת יכולה לעשות על מנת לזרז את ההחלמה שלך ושל הזוגיות שלך לא לתת לאישה האחרת חמצן!

אני מתכוונת באופן מטאפורי כמובן (למרות שברור לי שאת רוצה לחנוק אותה). אני יודעת שזה מפתה להתעמת איתה, שתדע איזה הורסת משפחות ומפרקת בתים היא.

אבל זה יעבוד נגדך, למה? כי מה שאת מתרכזת בו גדל. אם תתני לה חמצן בצורת תשומת הלב, המחשבות והאנרגיה שלך. את תגדילי את הנפח שלה בחייך ובחייו של בן זוגך.

זה לא קל ודורש מחויבות, זה בטוח.

אבל זה הפתח שלך להחלמה.

אני רואה את זה על הלקוחות שלי ברגע שהן מקבלות את התמיכה שלי ולומדות לבחור נכון איפה למקד את תשומת הלב שלהן בתהליך, הן יוצרות את החוויה שהן רוצות לקבל במקום את זאת שהן לא רוצות.

אם את רוצה שהאישה האחרת תעלם מהחיים שלכם לגמרי מה שאת צריכה לעשות זה –

לא לחשוב עליה או לדבר עליה בעצמך ועם עצמך.

היא רק הסחת דעת מהמטרה האמתית שלך – לעשות את עצמך מאושרת, גם את לא מרגישה שזה אפשרי כרגע.

4. איך להימנע מהמיתוס הנורא ביותר על לשרוד בגידה?

טת תשמעי עצות של “מומחים” שאת חייבת להיפרד ממנו, לזרוק אותו מהבית או ישר להתגרש – כי אם לא אז את לא מכבדת את עצמך.

אחת מהלקוחות שלי חיכתה חצי שנה (!) בעקבות עצה של המטפלת הזוגית שלה שאמרה לה שלא יכולה להיות שום התקדמות עד שבעלה לא יסיים את הקשר עם האישה השנייה לגמרי, למרות שהיא הרגישה יותר חסרת אונים וחסרת תקווה עם כל חודש שעבר.

ברגע שהיא החליטה שהיא עושה מה שהיא יכולה מהצד שלה באמצעות שיטת “אשה מלכה”, היא ראתה התקדמות אדירה. בעלה התקרב אליה והתרחק לגמרי מהאישה השנייה תוך חודשיים בלבד ! והיא התחרטה שהיא בזבזה את החצי שנה האחרונה לחינם.

לרצות לשמור על המשפחה שלך שלמה לא הופך אותך לטיפשה. להישאר נשואים אחרי בגידה זה הישג גדול!

אני ראיתי מספיק נשים אמיצות ומחויבות ששיקמו את הזוגיות שלהן לאחר בגידה כדי לדעת שזה דורש הרבה יותר חוסן ותבונה להישאר מאשר ללכת.

5. איך להשיג מנטור שיעזור לך?

הידעת שיש נשים שחוו בגידה והצליחו להגיע לצד השני עם זוגיות מאושרת ובריאה יותר מאי פעם ? אך זאת לא עבודה פשוטה.

מצד אחד, הכלים להחלמה שלך ולתיקון הזוגיות שלך קיימים. ומצד שני, הכלים האלה יכולים להיות מנוגדים לאינסטינקטים האנושיים שלך בזמן שאת כואבת ושבורת לב. לכן תמיד כדאי לא לעבור את זה לבד.

זוכרת שבהתחלה אמרתי לך שתמיד עדיף לפנות לצד שלישי – אמא או חברה – על מנת לפרוק, אך יש לי גם הערת אזהרה בנושא!

לפרוק את שעל ליבך שוב ושוב יכול לעזור לך מאוד בתהליך ההחלמה. אך אם תספרי לאדם קרוב אלייך את כל הדברים הנוראיים שהוא עשה לך, זה ישנה את דעתם לגביו לכל החיים.

אנשים שאוהבים אותך רוצים להגן עלייך, ובהמשך יכול להיות שהם יחשבו שזה לטובתך להזכיר לך איזה נורא הוא היה אלייך בעבר או אפילו ייעצו או ילחצו עלייך להיפרד ממנו למרות שאת לא חושבת שזה הצעד הנכון עבורך ועבור המשפחה שלך.

זה למה זה חשוב מאוד שיהיה לך אדם נטרלי. שמצד אחד יהיה אמפתי כלפייך ומצד שני לא ישכח שהמטרה היא לשקם את הזוגיות שלך.

ובדיוק בגלל זה אני מאוד ממליצה על תהליך של ליווי אישי במצב הזה. את לא רוצה להיות לבד עם זה, ואת אולי גם לא רוצה להישען על הקרובים אלייך שאוהבים אותך עד עמקי נשמתם אבל אין להם את התבונה או הניסיון הנכון לייעץ לך בנושא.

בליווי אישי את מקבלת תמיכה והכוונה מלאה גם ברגעים שאת מרגישה שאת לא מסוגלת יותר או לא רואה את האור בקצה המנהרה.

6. איך לשמור על התקווה לעתיד?

מחקרים מראים שרוב הזוגות שורדים בגידה ונשארים יחד במקום להיפרד ורוב הרומנים לא מחזיקים מעבר לשלב “ההתאהבות” ונגמרים כמעט תמיד לאחר תקופות זמן קצרות.

אז אם בכוונתך להישאר נשואה, הסיכויים הם לטובתך, גם אם זה לא מה שהוא אומר כרגע. את זאת שאיתה הוא התחתן ונשבע לה אמונים.  את זאת שאיתה הוא בנה חיים משותפים. היא סתם מישהי שיש לו מהצד.

הוא לא יכול להתחתן איתה כי הוא כבר נשוי לך. וזה יתחיל להפריע לה בקרוב. במיוחד אם הוא לא מתכנן לעזוב אותך.

זה יחלחל לה לאט לאט ויפוצץ די מהר את בועת “האהבה” שלהם. אני תמיד אומרת “אישה מלכה אוכלת מאהבות לארוחת בוקר” אני רואה בבגידות כשבירה לפני ההארה. זה הכאב שמסיב את תשומת ליבך לחלק הזה בחייך שעולה באש.

הייתה לי לקוחה לפני כמה שנים שחוותה בגידה והחליטה להתגרש. היא כתבה לי לפני כמה חודשים שהם התחתנו מחדש והיא הכי מאושרת שהיא הייתה אי פעם כי היא גילתה את עצמה מחדש בעקבות המשבר.

אלו הם הניסים שאני חווה עם הלקוחות שלי מידי יום, וזה אף פעם לא נמאס. זה מעביר בי צמרמורת כל פעם מחדש.

אם זה יכול לקרות לה ולעוד עשרות נשים אחרות שהיו אצלי בליווי אישי אין סיבה שזה לא יקרה גם לך.

אהבת? שתפי עם חברה

אולי יעניין אותך גם

התחברות לאתר